Diensten
Klachtenreglement Cara Care
Cara Care BV, hierna te noemen Cara Care houdt zich verder aan de navolgende regels ten aanzien van de afhandeling van klachten en geschillen:
Een klacht met betrekking tot uitlatingen en/of gedragingen van medewerkers van Cara Care dan wel door Cara Care ingehuurde derden kan schriftelijk en mondeling worden gericht aan de directie van Cara Care.
Indien een klacht mondeling wordt ingediend bij de directie van Cara Care, kan de directie van Cara Care verzoeken om een schriftelijke weergave van de klacht ten behoeve van de verdere afhandeling.
Aan de klager zal binnen een termijn van maximaal 3 weken na schriftelijke indiening van de klacht dan wel schriftelijke weergave van de klacht een bevestiging krijgen van de directie van Cara Care, waarin de datum van de onder 1) genoemde feiten alsmede een korte omschrijving zal zijn opgenomen.
In geval de afhandeling van de klacht enkel op basis van mondelinge indiening plaatsvindt, zal de onder 3) genoemde bevestiging niet worden verstrekt.
Bij een mondelinge en/of schriftelijk ingediende klacht zullen zowel ten aanzien van de klager als ten aanzien van degene op wie de klacht betrekking heeft, het principe van hoor- en wederhoorworden toegepast. Van deze gelegenheid wordt een schriftelijk verslag gemaakt, dat aan beide partijen wordt toegezonden.
Afhandeling van de klacht vindt binnen 3 weken na de bevestiging van de klacht plaats.
De klager zal in geval van klacht schriftelijk en gemotiveerd in kennis worden gesteld van de bevindingen van de directie van Cara Care en van maatregelen die naar aanleiding van de bevindingen ondernomen zijn of ondernomen zullen worden.
Cara Care zal de ingediende klachten registreren, voor wat betreft de aard, de omvang en de als gevolg hiervan ondernomen maatregelen. Deze registratie kan op verzoek van een eventuele opdrachtgever ter beschikking van die opdrachtgever worden gesteld.
Als één van de betrokken partijen van mening is te zijn benadeeld door de afhandeling van de klacht, dan wel door de maatregelen die dientengevolge zijn genomen, heeft deze partij de mogelijkheid zich tot een externe instantie te wenden voor onafhankelijke herbeoordeling van de gang van zaken. Deze klachtencommissie is onafhankelijk. We huren deze klachtencommissie in via:
Klachtenportaal Zorg
Westeinde 14a
1601 BJ Enkhuizen
www.klachtenportaalzorg.nl
Telefoon: 0228-322205
In geval van herbeoordeling respecteert de directie van Cara Care het oordeel van de externe instantie. De klager krijgt in dat geval binnen een termijn van maximaal 3 weken na de totstandkoming van de herbeoordeling schriftelijk bevestiging van de door de directie van Cara Care vastgestelde nieuwe afhandeling van de klacht.
Dit reglement is van per direct van kracht en blijft van kracht voor onbepaalde tijd en tot dit reglement door een veranderd reglement wordt overschreven.